tisdag 21 mars 2023

Första sidorna i kalasboken!


Hej på er!

 Här kommer lite nytt från mig Lena.
Jag ska idag visa några nya sidor i en "ny" bok, boken finns inte än, började med dessa sidor och har inte hunnit med boken än ;-)
Tanken var en planeringsbok för högtider, födelsedagar eller andra kalas. 
Detta kalas har redan gått av stapeln, så själva planeringen skedde inte på dessa sidor, men allt om kalaset ska skrivas ner och tillsammans med bilder blir det roliga sidor att titta tillbaka på.

Första sidan med info om vem som firats, datum och väder. 


Bild på tilltugget samt en ruta för detaljer om dessa.


Ihop med dessa bilder blir det text om kalaset, tema på dukning samt om blommor och presenter.
På denna sida har jag förutom Pysseltagens papper använt en liten stämpel samt washitejp.


Nästa sida handlar om maten, text "maten" stämplad med distress oxider, bokstäver från Hänglar & wings-kit, besticken dies från Gummiapan samt grundpapper, textruta och lilla kocken från Pysseltagens egna papper.


Lite partybilder på familjen (blurrade bilder så de är inte suddiga ;-)


Även här är texten stämplad med distress oxid och samma bokstavsstämplar som jag nämnde ovan och skeden som tillhör besticksetet från Gummiapan. Grundpapper Pysseltagens.



På alla sidor som vanligt hålförstärkare, på alla sidor, bilder och rutor har jag målat kanten runt om svart eller mörkt brun med Spectrum Noir Illustratorpenna (så man slipper det vita) samt hörnorna är klippta med hörnstans.

Jag länkar här nedan till materialet jag använt.

Bilderna har jag skrivit ut med en ny favoritpryl jag fick i julklapp som är perfekt för journaling. En liten miniskrivare som skriver ut bilder direkt från mobilen på ett minifotopapper som har självhäftande baksida! I love it!!! 
(Märke Canon Zoemini) 

Material jag använt; 
Dies cirkel  (detta är kompisen till den jag använt)

I kalasboken kommer jag härnäst fylla på med sidor från dotterns student i somras och sedan är planen kommande både stora och mindre tillställningar, kan ju bara vara en sida om hur påsken, eller midsommar firades osv.

Nu önskar jag er en fin dag!!

Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskblomster

 Hej på er. Idag hoppas jag att ni har trimmat kvasten, putsat kopparkitteln och borstat katten för nu far vi iväg mot Blåkulla. I Skåne är ...