torsdag 16 mars 2023

Samma idé, tre kort

Hej på er alla glada scrappare.

Idag ska jag visa hur jag har gjort tre olika kort genom att använda samma idé. Lika bra att göra flera när man ändå är igång. Jag är väldigt svag för 

embrossingfolders och den här är verkligen en favorit.


Till detta kort har jag embrossat vanlig slät vit cardstock och stansat ut 
grattis i mirror card. Stilrent kort som kan användas till mycket; födelsedag, bröllop mm.



Detta kort blev ett påskort och här embrossade jag på Cardstock Bling och fick en 
fin effekt. 
Monterade ihop en kyckling och satte fast på kortet jämte Glad Påsk som jag på skoj kastade om orden på.


Kort nummer tre är lite av ett alla hjärtans kort, men jag tycker att det passar hela året, eller hur.
Har använt mig av detta papper och detta alfabet. Hittade en fin text som fick bli pricken över iet.

Till alla tre korten har jag använt mig av denna die för att få till den fina kortbasen.




 Som bilderna visar, lägger jag ett 14,5 cm kortbas med vikningen lite utanför. Jag har använt mig av den största diesen.


Önskar er alla en skön torsdag med kanske lite pyssel.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskblomster

 Hej på er. Idag hoppas jag att ni har trimmat kvasten, putsat kopparkitteln och borstat katten för nu far vi iväg mot Blåkulla. I Skåne är ...