torsdag 23 mars 2023

Stamping Foam del 2 och Stämpel- tips

 Hej på er!

Idag visar jag er några fler sätt att använda Stamping Foam på. Jag visar även hur jag gör för att stämpla rakt på mina kort. 

Jag har färgat in med Distress oxider på alla kort.

Här har jag använt Stamping Foam och en stencil:

Här har jag använt Stamping Foam och stämplar:

Här har jag använt Stamping Foam och dies:



TIPS!

När jag vill stämpla på ett kort vill man ju ha det rakt. Så här gör jag:

Fäst din stämpel på locket. 




Jag har en bit plast i botten på min stamping tool, se till att det ligger i hörnet. 

Stämpla på plasten. Nu ser du exakt vart den stämplar.

Lyft på plasten och fixera kortet så att texten kommer rakt under plasten. 

Fäst kortet med magneter. Ta bort plasten.

Tag mer stämpelfärg. Stämpla.

Klart.

Om ni vill se en film när jag gör korten samt hur jag stämplar texten så kan du klicka HÄR för då kommer du till filmen på min youtube-kanal. 

Material som jag använt är:

Stamping Foam 

Heat tool

Sprayflaska 

Dies 

Distress oxider 

Micropärlor i mitten av blommorna

Mindre Skärmaskin Större skärmaskin

Liknande Stamping tool

Hoppas att ni också vill testa Stamping Foam och stämpeltekniken. Önskar er en fin dag ❤️

Kram Petra 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Påskblomster

 Hej på er. Idag hoppas jag att ni har trimmat kvasten, putsat kopparkitteln och borstat katten för nu far vi iväg mot Blåkulla. I Skåne är ...