tisdag 14 mars 2023

Påsk-kort

 Hej

Hur går det med dina påsk-kort?

Idag tänkte jag visa dig ett av mina påsk-kort, som just nu är stående i Pysseltagens fysiskabutik.

Framsidan

Kortvikningen som jag använt mig av heter: Hexagonal pop up box card 

Är ett enkelt kort och lätt att få ner i ett kuvert och att skicka iväg, 
men som står snyggt och lätt för sig själv.

Här är närbilder på de supersöta kaninerna och kycklingarna



Bild från sidan

Andra sidan har utrymme för en liten vit "matta" 
som man kan skriva sin hälsning på och sätta fast på kortet.

Så här enkelt för man upp botten så att kortet blir platt.


Jag har använt mig utav följande produkter:
otroligt fint och användbart Staket 
Den vita pennan är från Sakura

Jag har passat på att använda de underbara kaninerna och kycklingarna på två andra kort
som du kan se i bakgrunden.  Kaninerna är ju superfina även på barn och babykort.
Tillsammans med tex By Lenes ballonger , som du hittar här




Jag fick lite staket över från översta kortet, så det blev ett Clean And Simple (CAS) kort i vitt
Snabbt och enkelt med Marianne Designs egg/balloon dies. Den kan jag verkligen rekommendera , både som pris och användningsområde och den hittar du här




Kul att du tittade in, jag önskar dig en fin tisdag.
Malin 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annorlunda vårblommor till Marie

Hej Idag vill jag visa er ett kort som jag har gjort till min dotter, som snart fyller år. Jag tror inte att hon läser i bloggen, men om hon...