torsdag 30 mars 2023

Påskkort med påskliljor

 Hej allihopa

Påsken närmar sig med stormsteg och idag har jag tänkt att visa hur jag har gjort mitt lilla kort.


                                                Det är gjort med en 12.5x12,5 kortstomme. 

På vit slät cardstock har jag sedan använt en Stencil och färgat in med Distress Ink, Peeled paint.

Jag har använt detta alfabet.

Och blommorna då.........


Jag har i akvarellpapper stansat ut blommor från följande die och die 2, och använt de två minsta blomdiesen 
från vart set. Sedan färgade jag in med Distress Ink i de färger som finns på bilden. 


Ytterbladen, två stycken behövs.


Innerbiten som jag limmade ihop kronbladen på.
 
Bladen är från denna blomdie. Här har jag använt den största blomdien och klipp itu den, två blad i taget.


Ni som kommer till träffen i Tyringe i helgen kommer att få se kortet i verkligheten

Glad Påsk alla pysslare 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annorlunda vårblommor till Marie

Hej Idag vill jag visa er ett kort som jag har gjort till min dotter, som snart fyller år. Jag tror inte att hon läser i bloggen, men om hon...