tisdag 4 april 2023

Familjens Drömbok i miniformat

 

Hej hej, 

Lena här igen och idag ska jag visa en liten minibok. 

När jag började med boken visste jag egentligen inte vad jag skulle göra för tema på den, men allt eftersom den kom till växte idén om en liten "dröm-bok" fram, det finns ju alltid drömmar och saker man vill se, göra och uppleva någon gång i livet. 

Så då blev det en Bucket-listbok för hela familjen. Så nu ska alla här hemma få klottra ner sina drömmar i denna lilla bok, små som stora.. 




Grunden till boken är ett av Pysseltagens nya papper, Journaling 34 med de 9 rutorna, detta blev snabbt min favorit, dels till denna bok men också rutorna som bakgrund till kort.

Nu blir det många bilder på bokens innehåll..
















Första och sista sidan är ett tjockare papper/kartong klätt med mönstrat papper. Kanter är rundade med hörnstans och alla sidor är färgade med svart eller mörkbrun penna. Hålen är förstärkta med hålförstärkare, sedan har jag använt texter, symboler och rutor till sidorna i boken. Och den som vill kan ju dekorera, kanske rita ngt efter hand (haha..vi får väl se om ngn annan än jag gör det ;-)

Boken är ihopsatt med Book binding rings.


Material jag använt; 

Huvudpapper Journaling 34

Andra papper från Pysseltagens egna

Book Binding rings

Hörnstans

Spectrum Noir Illustrator till alla kanter

Stickers

Hålförstärkare


Hoppas denna lilla bok gav er lite inspiration till att göra en egen.

Ha det fint!

Kram Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...