tisdag 11 april 2023

4x4 kort med Gummiapan

Hej

Kul att du tittar in. Idag kommer det bli en bildbombning med bland annat Gummiapan dies. Perfekta kort att ha liggandes till tillfälle då du inte hinner göra något kort.

Basen är 1st 12"x12" akvarell liknande papper som jag delat (skurit) på bredden på 4" och 8", sen har jag bigat alla 3 på 4", tryckt till och klippt av sista 4" biten som sticker ut. 

Ur den avklippta delen stansar jag sen ut ramen med min Simple and basic die Jag har använt 2 olika storlekar, där det saknas en storlek i mitten, till min ram. så tex nr 1 och 3 i storlekarna på diesen. På några har jag stansat ut dubbla ramar och limmat de ovanpå varandra. På bildern under ser du att på ena kortet har jag även limmat på den innersta kvadraten, som blir över när man gör ramen.

Här kommer massor av bilder: 

Använt: Hyllor, Lanterner, Orkide
Använt: Olivträd, Hyllor, Lanterner, Krukan som ingår i Venus och den lilla gröna växtern kommer från Marianne Design CR1464 (bladen nedan är även de från samma MD dies)

Använt: Hyllor, Lanterner, Ägg med kycklingfötter, Lupiner i äggskal


Använt: Tomatplanta, Chiliplanta, Krukan som ingår i Venus
Använt: Hängampel


I korten ovan har jag använt mig av liknande färgskala och byggt i lager på lager. I fysiska butiken finns något som kallas för "Palle papper" som jag stansar ut alla delarna 2ggr i (det bruna tjockare pappret) , ibland använder jag endast 1 men då är det ett beslut jag kom fram till när jag skulle sätta ihop allt. Sen stansar jag ut delarna i önskad cardstock i 2 lager, tex 1 lager grönt klipper jag sönder och monterar i efterhand ovanpå, för att få en mer 3D känsla. OBS, jag lägger 2 st CS ovanpå varandra när jag stansar ut. Då går det snabbare ;) De små tagsen är från tidigare GA gift ,  och det lilla hjärtat på den ena har jag satt på några av krukorna. I vekligheten ser det ut som jord i krukorna men det är väl torkad kaffesump som jag limmat dit.

Nedan har jag gått loss med färg på Gummiapans frukter  (finns under v14 nytt o påfyllt, överst)
De är byggda på samma sätt som korten ovan men dessa har fått lite färg med Sectrum noir TriBlend
och/eller Tricolour på cardstocken, Stämplarna  i bakgrunden kommer från Masterpiece och frukterna är fulla med 2-3 lager Glossy accent och sakura white gel roll penna






Avslutar med 2st kort där jag använt Simple and basics rektangel (länk ovan i texten)
Grattis och Kram från Gummiapan, Mönster papper från AB studios senaste enskilda papper och den underbara ramen från Mintopia.



Kul att du tittade in i bloggen.
Jag önskar dig en fin dag och en underbar vecka /Malin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...