torsdag 13 april 2023

Barnkort med enhörning

Hej

 Så har det blivit torsdag igen och bloggdags.

Idag hade jag tänkt att visa ett lite enklare barnkort. Det var så att grannflickan för ett par dagar sedan berättade för mig, att hon precis hade fyllt sex år, och var mycket stolt. Hon visade även upp sin lilla enhörning, Nudel, för mig. Jag kände att jag var tvungen att ge henne ett kort med en enhörning på.



Jag har använt mig av Pysseltagens fina papper, de matchar så väl ihop. Bokstäver och siffror kommer från Paper Rose och cirkeldies och kvadratdie är från ilnegoziodellamammadicle. Bokstäverna har jag stansat ut i fyra lager bara för att få lite djup.

Materiallisa:

Enhörning

Turkosprickigt papper

Gulprickigt papper

Rosaprickigt papper

Hjärtan

Fina alfabet och siffror

Inverse scallop circle

Grattis_die

Har även avvänt:

Scallop circle

Scallop square

båda två från ilneggoziodellamammadicle

men för tillfället slut i shopen.


Önskar er många fina pysselstunder

Kramisar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...