tisdag 18 april 2023

Maj månad i kalendern

 

Hej!

Tiden går rasande fort och snart är vi inne i Maj månad, och jag har fixat i ordning sidorna i den pågående kalendern för just Maj.  

Jag ser bl a fram emot att fixa med odlingar och växter på balkongen så en sida för att planera och dokumentera det, och sen lite smått och gott annat..

Själva månadsöversikten blev så här, rutorna kommer från pappret journaling 22, jag borstade över rutan med rutorna lätt med distress oxid för samma look som på grundpappret Journaling 33. 

Siffrorna är stämplade med distress oxid. (stämplar med siffror från hänglar&wings) tyvärr slut i butiken just nu.

Alla kanter på allt utklippt är målat med Spectrum noir pennor.


"Maj" är utstansat med alfabet från Crealies.
Flickan med blommor kommer från pappret Årstider 10



En blandat-sida, rutor och texter från Pysseltagens papper.


Och här kommer sidan för årets odlingar..


Och sista sidan, förra året utmanade jag mig själv med att prova nya glassar och glassmaker jag normalt inte valt, är det inte så att man nästan alltid kör safe? Så lite bokföring på årets test och vem vet, man kan ju hitta en ny favvo..


Använt material; 

Det var allt från mig idag..

Ha en fin dag!
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...