torsdag 15 juni 2023

Ett grattiskort till ytterligare en 60-åring

 Hej på er

Idag är det jag, Annika, som bloggar. Har under en period haft svårt med inspirationen. Men något som nästan alltid inspirerar mig är att få göra ett kort till en speciell mottagare. Denna gång fick jag fria händer att göra ett kort till köparens syster som fyller 60 år och som gillar blommor. 


Jag började med att välja motivet som är från Pysseltagens papper Journaling 4 och kombinera det med Pysseltagens papper årstider 8. Så välmatchat tycker jag. Kortstommen är gjord av Pysseltagens vita cardstock som säljs i 100-pack.


Texten är från Pysseltagens stämpelsett Grattistexter 1


De utstansade siffrorna är från detta alfabet från Sizzix. 
Cirkeldies från Crealies, denna heter open scallop circle, men är slut just nu.


Namnet är utstansat med detta alfabet från gemini.



Fjärilarna heter Butterflies confetti och är från Charlie and Paulchen.


Siffrorna, bokstäverna och fjärilarna är utstansade i mirror card

Ha en riktigt härlig dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annorlunda vårblommor till Marie

Hej Idag vill jag visa er ett kort som jag har gjort till min dotter, som snart fyller år. Jag tror inte att hon läser i bloggen, men om hon...