torsdag 6 juli 2023

Blommor av tidningspapper

 Hej på er

Idag skulle jag vilja visa hur jag gjorde blommor utav tidningspapper. 


 Jag började med att stansa ut blomblad i två olika storlekar, sex i var storlek med denna die.



Färgade in dem lite random, alltså lite här och där, men lät bli mitten. Använde en ljusare och en mörkare färg. Tänk på att tidningspapper är skört, så var lätt på handen. Jag använde dessa den ljusa och den mörka




Sedan använde jag en blandning av vatten och lite Perfect Pearls i en sprayflaska och fuktade bladen lite. Lite försiktigt tog jag och skrynklade till bladen, ett lite blad i taget. Tänk på att i fuktigt tillstånd är pappret ännu skörare. 




Jag tryckte sedan till i mitten för att få en mer skålformad form. Jag avände då Detta set



Två och två limmades de ihop, två stora ihop och två små ihop. Satte dem lite omlott också.




Sedan tog jag ett par av de små ihoplimmade bladen och limmade fast dem mot ett stort par och tryckte åter till på mitten. Det blev totalt tre stycken blommor.


 


I mitten på var blomma satte jag tillslut fast en pärla



Tre söta blommor som väntar på att sättas på ett kort. Bladen kommer från samma die-set som blommorna, utstansade i cardstock 


Hoppas att ni vågar att försöka

Många kramisar





                


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...