torsdag 17 augusti 2023

En snigel som tomte

Hej allihopa. 

Än hänger sommarn kvar, i alla fall i södra Sverige, men jag tänker ändå visa ett julkort för er. Jag tycker att det är så roligt att använda dies  på ett annat sätt än det som var menat från början. Det är utmanande och väldigt inspirerande. Kan man ha en snigel som tomte? Jag kombinerade ihop ilnegoziodellamammadicle med ByLene och vilken söt liten tomte det blev,





Jag använde spillbitar i olika bruna och beigea nyanser, och  för att få lite mer stadga har jag i tjockare papper stansat ut motivet igen och limmat på underst. För att få lite mer liv i snigeln så har jag gjort skuggor med pennor från Spectrum Noir Illustrator. Tänkte sedan att det var ett pepparkakshus som hon har på sin rygg och därför har jag målat lite med en Posca penna på "huset". Satte dit svarta pupiller till ögonen också. Tomteluvan kommer från ByLene och jag tycker att snigeln Tina blev riktigt käck. På ett fint julpapper från Pysseltagen, togs det ut en cirkel i mitten på pappret. När sedan "God Jul , en die från Simpel and Bacic, kom på plats blev mitt första julkort för i år klart. Några stjärnor från CraftEmotions fick också vara med.

Detta har jag använt

Snigeln Tina

Cirkeldie med vågig kant

Cirkeldie med rak kant

Tomteluva BLD1398 är tillfälligt slut men 

Här är liknande

God jul die

Svarta halvpärlor

Vit Posca penna

Mönsterpapper

Stjärndie

Spectrum Noir Illustrator

Önskar er alla en skön torsdag med mycket pyssel

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...