tisdag 29 augusti 2023

2 kort och 4 ATC av bakgrunderna jag gjorde i mitt förra inlägg

Hej

Veckorna går fort och det är dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag använt några av bakgrunderna jag gjorde med alcoinks på gelliplate. Har du missat det inlägget så hittar du det här.

Först blev det en serie med ATC, livet kallade jag dem.

Hittade fyra fina texter på ett av Pysseltagens papper som jag tyckte passade bra. Valde en fin bakgrund, stansade ut några hjärtan i Vellum och stansade ut ett par vimplar i matt mirror card som jag delade i mindre bitar för att de skulle passa.


Stämplade en sliten text med svart för att göra bakgrunderna lite mer intressanta. Så här ser serien ut.


Några bilder för att lättare se detaljerna.


När jag ändå hade grejerna framme så gjorde jag 2 snabba kort också. Texterna var utstansade sedan tidigare. Så det var bara att välja ut två av bakgrunderna, valde två i samma färgskala och delade på dem och monterade på en fotomatta av svart slät cardstock. Tycker att det är så mycket detaljer i så ville hålla korten relativt enkla. Jag satte fast texterna och några enamel dots på 2 vellumhjärtan för att kunna sätta lite klister under och på så sätt fästa vellumen utan att klistret syns.





Fjärilarna är så otroligt fina, så detaljerade i sina färger.


Jag har använt:
Texterna till ATC kommer från pappret Journaling 22
Liknande vellum
Versafine clair nocturne att stämpla med och dra längs med kanten på ATC
Vit cs 100-pack till kortbas och bas till ATC
Bakgrunderna är gjorda med alcoinks och gelliplate

Hoppas att ni blev inspirerade till några härliga pysselstunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...