torsdag 28 september 2023

Lek med en die

Hej på er.

Idag ska jag visa  tre olika kort där jag har använt samma die,


nämligen denna. 



Tre lite olika kort med olika tekniker. 



Detta lilla nätta kort mäter 10.5x10.5 cm och jag har använt en svart kortbas. På den har jag fäst en turkos panel och över den har jag i mirror card stansat ut ramen. 


Till att stansa ut ramen, har jag använt de två yttersta diesen, på det viset som bilden visar. Av de resterande bitarna i det setet med dies har jag stansat ut i mösterpapper och klistrat på så att det blir ett jämt avstånd till ramen runt om. Tillslut kom en grattis-die dit också.


 
  Sedan blev det ett slimline-kort i samma teknik som det förra. Det får plats till två stycken set med ramar. Jag satte dit en tomte och en text och så blev det ett julkort. OBS. Tänk på att lägga diesen rätt på mönsterpappret så att det inte blir fel. Lätt hänt. Tihi.



Till detta kattkort har jag bara använt mig av den nästyttersta diesen  vilket gör att ramen inte blir utskuren runt ytterkanterna, bara bitarna där inne. Dessa har jag sedan stansat ut ytrerligare tre gånger i annat papper, typ spillpapper, för att få höjden.



Så här lade jag diesen på mönsterpappret, som jag sedan skar ner till 13x13cm. En text i mirror card och några halvpärlor, mer tyckte jag inte att det behövdes.

Detta har jag använt:

Svart Mönsterpapper

Rött mönsterpapper

Katt-papper

Guld papper

Svart glossy papper

Grattis die 1

God Jul die

Tomte

Grattis die 2

Halvpärlor

Önskar er en mysig pysselstund

Kramisar




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...