torsdag 19 oktober 2023

Åh! Jag har fått….

 ….sån fin post! Beställde lite av de nya sakerna som Malin har fått in på Pysseltagen! Som vanligt blir jag som ett litet barn när jag ska öppna kartongen med alla saker….fick inspiration att göra julkort nu!!

Jag beställde bla samma stämpelset som Christina tipsade om för en vecka sedan och det lekte jag loss med på dessa två kort som jag ska visa för er idag. Det var så många fina och användbara stämplar i det setet! Bästa köpet på länge!!








På det första kortet gjorde jag en bakgrund med hjälp av Distress oxide ”Frayed Burlap” och en ny stencil från Gummiapan. Sedan fortsatte jag med att stämpla i ena hörnet med en hörnstämpel och sedan tre olika snöflingor. Stämplade med Versafine onyx black och Frayed Burlap.  För att få lite bling i kortet stänkte jag metallic akrylfärg på kortet. Avslutade med utstansade ord i Pearlescent card i färgen Glazed chestnut. 







Närbild:


På det andra kortet tejpade jag med en post-it-tejp på framsidan. Här fungerar även en Washitejp om den inte har för mkt lim på baksidan. Isånafall kan du trycka tejpen mot dina kläder och på så sätt minska det ”limmiga”. Sedan tog jag den fina grenen ur samma stämpelset som innan. Stämplade den två gånger utan att ta ny färg. På så vis ser det ut som om en gren är lite bakom och inte lika mörk. Lät tejpen vara kvar och stänkte lite även på detta kortet. Satte dit en text och sedan var det klart. 










När jag stansar ut passar jag på att göra några extra för att ha på lager när jag skapar. Gör ni också så?


Detta har jag använt:

Stencil nr 72. Flera stenciler från Gummiapan hittar du HÄR
Stämpelset
Frayed Burlap Distress oxide. HÄR finns alla oxider
Infärgningsborstar
Kortbas
LiknandeGlas- Underlägg med magneter
Dies Kram-texter från Gummiapan
Dies God Jul-texter från Gummiapan
Pearlescent cardstock chestnut
Olika metallicfärger hittar du HÄR

Önskar er en fantastisk dag. Hoppas ni hinner med att sitta vid pysselbordet !

Varma Kramar till dig från mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...