tisdag 17 oktober 2023

Ett litet grattiskort

 Hejsan!! 

Hoppas du har det bra i höstvädret. Här i Ångermanland har det blåst rejält de senaste två dagarna, löven yr omkring. De hotar med kallare väder men jag hoppas det kan vänta ett tag till. Nu är det i alla fall ett helt perfekt pysselväder och det var var jag gjorde häromdagen. 





Ett grattiskort som säkert är bra att ha framöver. Det är ju alltid en massa födelsedagar på gång. :)

Jag har använt flera olika papper av pysseltagens egna märke. De är tjocka, snygga och håller klet och kladd fint! Rev lite kanter då jag ville få till ett ruffigare intryck. 



Det fick bli stenciler och Modeling paste på pappren. Den är perfekt då man kan lägga ett tjockare lager som ändå håller formen fint. Ger mera dimension helt enkelt. Jag gillar att bygga på höjden om jag jobbar med mixed media. 


Dessa fantastiska stenciler. Går att använda med medium, distressdynor, sprayer osv. Du har kanske sett att det finns en uppsjö från Gummiapan i butiken? De är extremt prisvärda! Jag ska köpa fler. ;-)

Jag gnuggade in med distress-dyna lite överallt, då det blev på tok för vitt för min smak. 


Jag grävde lite i lådorna och hittade snören som jag limmade fast med limpistol. Det finns en mängd olika i butiken i olika färger. De ljusare kan man alltid färga in i den färg man vill ha.  Praktiskt!

Jag har lite guldfoile som jag limmar fast med lite lim som är klibbigt även fast det torkar. Med andra ord så kan du klibba fast foil. Det blir en fin touch och gör att det glittrar lite. Sådant gillar jag! 

Som centerpiece fick det bli en liten waxplätt som man kan ha på kuvert eller vart du vill. Det blir ju lite kvar i skeden så det droppar jag ut bara så får jag söta små halvpärlor klara att limma fast.


 

Jag stansade ut ordet Grattis tre gånger och limmade ihop dom så det blev lite höjd på ordet. Slutligen blandade jag ut lite vit akrylfärg med lite vatten och stänkte vita stänk över det hela. 




Materiallista




Naturbast

Grattisdie från Gummiapan



Ha en fin vecka!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...