torsdag 12 oktober 2023

Lite lek med stämplar

 Hej på er.

Nu när hösten också har kommit till Skåne är det dax med lite julkort. Senast när  jag var i Tyringe och besökte Malins butik, hittade jag ett jättefint stämpelark med massor av olika motiv som fick min fantasi att spraka igång.


Bara titta på det, så mycket som man kan göra med det. Jag gjorde två kort med dem .



Till det första har jag använt alla stämplarna som innehåller snöflingor för att göra ett riktigt frostigt motiv. Sedan har jag stämplat med en ljusblå dyna från mina gömmor tillsammans med en vit med perlemorskimmer. Med en borste har jag dragit över, med tygndpunkten i kanterna, lite Distress Ink (stormy sky). Glitter och silverpärlor är från mina gömmor, men Malin har mycket annat som passar lika bra. Till den stora snöflingan i mitten har jag använt ett underbart papper från CraftEmotions. Efter som att det är ganska tunt, klistrade jag fast det på en bit cardstock innan jag stansade ut motivet.



Till nästa kort använde jag bara järnekskvisten som blev placerad runt ytterkanten på papret lite så där huller om buller. Stilla Natt blev stämplad  nästan mitt på, jag ville få plats med God Jul också så det blev en liten avvägning där. De röda bären är Nuvo Drops, och jag duttade dit dem där jag tyckte att det passade. Ett lite snöre med en liten rosett fick också pryda kortet.


Sedan är det ju kul att göra en fin insida också.


Detta har jag använt:


Jag hoppas att du har funnit lite inspiration till dina julkort 

Kramisar




 
  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...