tisdag 31 oktober 2023

Grattis med spray och stensil

 Hej!!

Här har vintern kommit idag med snö i luft och på backen och det är så där krispigt och fint, men jag känner mig inte riktigt klar med hösten än och var sugen på att använda en massa färg.


Jag sträckte mig genast efter mina senaste inköp, en stencil och spray. Men så otroligt fina Mica Stains från Tim Holtz är! En spray som jag både stänker, sprayar och målar med. Ljuvlig! Dessutom har de fint skimmer i sig! 


Tog ett 300 grams akvarellpapper  från pysseltagen och en stencil och sprayade lite här och där med färgerna. Jag visste att de skulle mixas lite och ge ett lite smetigt intryck där färgen rann, men det gör ju inget. Vill jag ha fina raka kanter finns det stämpeldynor att färga in med istället. 


Sedan tog jag lite spillpapper och färgade in med. Klistrade fast det och stämplade upp ett motiv som jag bara skar/rev ut och satte fast med distanskuddar. Stänkte lite mera färg och inkade in kanter och monterade det hela på en ram till för att få ännu mera stabilitet. 



Materiallista

Pysseltagens Akvarellpapper
Gummigrodans Stencil
 Mica Stains
Pysseltagens Stämpel
Distanskuddar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...