torsdag 2 november 2023

En känsla...

 ....av lite jul! Detta har jag skapat med idag:


Det börjar vara lite is och frost ute nu och när jag bläddrade bland Pysseltagens fina papper fastnade jag för just detta med de härliga snögubbarna på. Jag skar ut en rektangel som jag skrapade kanterna lite på. Stansade ut ett hjärta i kvistpapper och färgade in kanterna med Distress Oxide Chipped sapphire. Texten kommer från Gummiapan och den är utstansad i Mirror Card Turkish Turquoise.
Knöt sedan en liten rosett av jutesnöre och fäste vid kanten.




Jag har använt mig av lite större kortbaser på båda korten och på det ena kortet stämplade jag som en ram med det här användbara stämpelsetet. Jag stämplade med tre olika dynor, 2 olika distress oxider som heter Chipped sapphire och Faded jeans samt Versafine onyx black.
För att f¨lite mer mönster tog jag lite Acrylic paint metallic från Pentart som jag satte på ett akrylblock och blandade med lite vatten. Skvätte sedan ut det på kortet. Texten kommer från Gummiapan och den är utstansad i Mirror Card Turkish Turquoise.
I vissa av snöflingorna satte jag en liten Nuvo drop.


Jag har blivit lite förtjust i att skvätta på mina alster så det hoppas jag att ni har överseende med?



Detta har jag använt:
Snögubbepapper
Stämpelset
Gummiapan olika God Jul- dies
Mirror Card Turkish Turquoise.
Olika Nuvo drop.
Olika metallicfärger
Kvistpapper
Olika Kortbaser


Hoppas att jag kunnat inspirera er till de stundande julkorten. Julen närmar sig fortare än vi anar.

Önskar Dig en fin dag. Kramar från Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...