torsdag 26 oktober 2023

Till en god vän

 Hej på er

Idag ska jag visa er ett kort som jag har gjort till en kompis. Namnet har jag inte satt dit än, men det kommer dit senare, då jag inte vill riskera att hon ser det här inne. Alltså, när ens vänner börjar att bli 70 år, då börjar man att känna sig gammal själv fastän man är yngre.



Motivet är stämplat på Color Copy  papper och sedan färglagt med Copic pennor men det går lika bra med Spectrum Noir Illustrator. Jag hittade en rolig text bland hÄnglar & Wings många fyndiga texter, och jag tyckte att denna passade bra då jag faktiskt är yngre. Sedan stansade jag ut lite lingonris i matt guldpapper. Även siffrorna är utstanade i samma papper. Jag ser att dessa tyvärr är slut i shopen, men det finns så många andra fina att välja mellan. En fin spets hittade jag i mina gömmor liksom blommorna. 

detta har jag använt:

color copy papper 

Motivstämpel 

Textstämpel

Die lingonkvist

Die Grattis

Spectrum Noir Illustrator

Guldpapper

Alfabet och siffror


Kramisar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...