torsdag 5 oktober 2023

Jag tänkte utmana….

 …mig själv att använda något som jag köpt men inte använt än. Och det var på så sätt det här kortet blev till.

För ett tag sedan köpte jag Metal flakes och dekor glue från Pysseltagen. Och äntligen fann jag tid att använda det. 


Det blev ett kort med stjärnor på. En av stjärnorna har lim och metal flakes på sig och den andra har stänk av akryl färg: 

När jag ska "stänka" tar jag lite akrylfärg på ett akrylblock. Blandar med lite vatten och liksom sprätter det mot kanten på akrylblocket:

Jag tog även en remsa dubbelhäftande tejp som jag satte på kortbasen och där tryckte jag dit metal flakes också:




 För att toppa det hela stämplade jag en fin text på och sedan stänkte jag lite mer akrylfärg på. 



Jag har använt:
Metal flakes  HÄR finns olika
Lim Kolla HÄR
Liknande stämplar 

....det blir inte alltid som man tänkt sig heller....Jag filmade mig när jag skapade detta, men appen/programmet vill inte spara filmen när jag väl klippt ihop den. Om det har att göra med tekniken eller personen som ska hantera det låter vi vara osagt. Tror dock att det är jag som får ta på mig skulden här.....

Nu har jag iallafall guldiga fingrar i några dagar och det kan behövas i det här regnrusket.

Jag utmanar er alla att använda det där ni har hemma som inte fått komma ut och leka på pysselbordet än 🤍 Lycka till!

Hoppas ni får en fin dag. 

Kramar Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...