tisdag 21 november 2023

40-årskort i svart och guld

 Hej

Dags för mig att inspirera lite igen. Denna gång visar jag ett beställningskort. En kollega skulle på 40-årsfest med temat svart/guld och undrade om jag kunde fixa ett kort till det. Såklart ville och kunde jag det. 


Det är väldigt svårt att göra mirrorcard rättvisa på kort. Verkligen en fantastisk effekt med det blanka. Jag verkligen älskar dessa stora siffror från Crealies, det behövs inte så mycket mer. Men några små stjärnor och en grattistext fick komplettera det hela.

Jag har använt vamlig slät svart cardstock till kortbasen. Två olika mirrorcards i guld till siffrorna och stjärnorna samt både matt och blank mirrorcard i svart. För lite extra effekt använde jag en liten remsa av glitterpapper jag hade liggandes.

För att skriva i ett svart kort rekommenderar jag dessa poscapennor i vit, guld eller silver. Blir så snyggt på svart. 

Jag har använt:

Mirror card  Jag använde både matt och blank svart, samt två olika i guld.

Stora siffror från Crealies Jag använde 4 och 0

Grattisdie från Gummiapan 

Poscapennor

Stjärndies från egna gömmor


Hoppas att ni får mycket tid för pyssel framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...