torsdag 16 november 2023

Julkort...

 ...med Pysseltagens fina mönsterpapper! Jag blir alltid lika velig vilka jag ska välja då de alla ger mig pyssellust!

Jag använde mig av dessa tre papper för att göra två olika kort. HÄR hittar du alla fina julpapper ❤️


Kortstommen har jag skurit ut från detta papper. De är 15x15 cm. 
Skar ut remsor och rutor från papprerna som jag fäste fast på kvistpapper innan jag monterade dem på kortstommen.
Satte ut rutorna och remsorna som jag ville ha dem på kvistpappret. Jag använde mig av postit-tejp för att kunna vända på alla samtidigt och fästa med lim på baksidan.



För att få lite djup i texten som jag stansat ut i Pearlescentcardstock limmade jag ihop två stycken utstansade texter. Jag anävnder mig av både bokbinderilim och Nuvo-lim med extra tunn spets:




Jag stansade ut en stjärna och ett hjärta som jag fäste fast texten på. Bakom stjärnan tog jag jutesnöre och ett tunnare vitt snöre. Fäste dit lite rött bling här och där för att få lite extra effekt.



På nästa kort använde jag det härliga chokladpappret. Ett band jag hade i gömmorna fick fästas runt kvistpappret innan jag monterade det på kortbasen:





Detta har jag använt:
Papper  julbockar, knäck.
Kvistpapper
Vitt papper
Olika God Jul dies från Gummiapan. Jag använde den HÄR och den HÄR
Bling av olika slag
Bokbindarlim
Nuvo-lim


Jag önskar dig en fin dag. 
Hoppas att du prioriterar lite pyssel, för det mår iallafall JAG bra av.
Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...