torsdag 23 november 2023

Fuskträbakrund, apelsinskivor och blommor

Hej

Nu rusar tiden verkligen iväg och det känns som om man inte hinner med någonting. Jag ska visa i dag ett enkelt sätt  att göra en fuskträbakgrund. Om man sedan sätter dit lite dekorationer, då blir det ett jättefint julkort.




Fint eller...? Men vi börjar med bakgrunden. Till den behövs ett vitt slät cardstock, ett Scoring Board och en stämpeldyna. 


Börja med att biga på 1/2",1", 1 1/2"osv hela vägen uppifrån och ner och hela pappret ut.



Sedan tar man och drar lätt med stämpeldynan längs pappret i samma riktning som bigningarna. det gör inget om det blir lite ojämnt, det är bara snyggt.


Sedan behövs det lite dekorationer också. Jag var och hälsade på Malin och Pysseltagen förra veckan när hon hade sitt julmingel, och där hittade jag en massa roliga saker. Bl.a. en ny blomdie från Elizabeth Craft, det ska föreställa julrosor, men fungerar nog perfekt som körsbärsblommor också. Sedan inköptes också citronskivor från Gummiapan, som någon trodde var vagnshjul. 




Apelsinskivorna har jag stansat ut i tre olika färger och pusslat ihop. jag chalkade klyftorna(gult papper) innan de blev fastlimmade. Tog och stansade ut en omgång i lite tjockare papper också som jag limmade fast skivorna på. För att få den glansiga natuella looken, tog jag och lade på lite glossy accents, och innan det hade torkat drog jag med en tandpetare från mitten ut mot ytterkanten. Blommorna är utstansade i akvakellpapper, de är infärgade med lite grönt i mitten och med brungrått längst ut i kanterna. Jag har använt Distress Ink Subby shutters och Frayed burlup. Kronbladen är sedan formade i fuktigt tillstånd med olika präglingsvertyg. så att blombladen blir svagt skålformade. De röda bären är utstanade i rött cardstock som har fått lite glozzy accent på sig.

Lycka till med era bakgrunder.


Detta har jag använt:
 

Önkar er alla många mysiga pysseltimmar

Kramisar






 

 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...