torsdag 9 november 2023

En julstjärna

Hej.

Nu börjar det bli hög tid att börja med julkorten. Jag själv har bara cirka 40 kvar att göra, men ett par har jag hunnit med. T.ex. det kort som jag ska visar er idag. När jag såg Spellbinders die på en underbar julstjärna var jag bara tvungen att inhandla den och fixa till ett kort. Det kommer att bli fler, det lovar jag er.


               
                                                       Är den inte vacker och inspirerande så säg
       




Och så här blev resultatet och det var inte alls svårt att göra.

Till blomman behöver man en bit rött och en bit svart cardstock samt en bit guldpapper.



Blomdiesen är i två dela, en bottenplatta och själva blomman. Jag har stansat ut botten i den svarta cardstocken och blomman i både guldpappret och i den röda cardstocken..




Sedan rensar man det utstansade så att det ser ut som enligt bild.



Guldpappret klistras på den svarta bottenplattan.



Sedan är det bara att pussla i de röda kronbladen.




Jag har färglagt och skuggat kronbladen med Spectrum Noir Illustrator. De är bra att ha en lite spillbit och prova sig fram efter den bästa kombinationen.
Jag använde sedan ett grönt papper från en av Maja Designs tidigare kollektioner och satte dit ett "God Jul".


Detta använde jag.

lycka till med era kort 

Kramisar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...