tisdag 14 november 2023

Julkorten börjar produceras!

 Hejsan!

Nu har vintern kommit med en 40 cm snö här i helgen, så nu är det fritt fram att börja julstöka! 

Igår satt jag och pysslade ihop några julkort med hjälp av en die som kommer i två delar, nämligen Spellbinders Poinsetta. Helt ljuvlig die som du kan göra en hel del med.



 Jag är ju dålig på att färglägga så jag satte bara flera lager av den ustskurna dien på varandra, och monterade de på två ramar. Lite distanstejp och glitterlim runt kant och på vissa valda delar av dien så var det klart. Det funkar ju med Nuvos drops med då de blir otroligt vackra. 






På det andra kortet färgade jag in med vax. Det finns i en mängd med färger här. Jag stansade ut små söta bokstäver från ett av gummiapans alfabeten. Även de fick ett lager med wax på sig. 



Material:

Cardstock

Spellbinders Poinsetta

Gummiapans alfabete

Pentarts wax




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...