lördag 23 december 2023

ATC med ledord inför det nya året

 Dags att öppna lucka 23.

I dagens lucka gömmer sig ATC med ledord inför 2024 från alla oss inputers.

Jag tycker att det är väldigt roligt både att göra och byta ATC. För er som inte vet är det samlarkort i storleken 2,5x3,5 tum. Du skapar dem hur du vill, enda regeln är storleken. Många av oss samlar dem i samlarfickor som även används till hockeybilder, pokemonkort och liknande så det är bra om de inte bygger allt för mycket på höjden.

Jag fick med mig fler från Pysseltagengänget och här kommer nu alla våra ATC. Så kul att en av varje kommer att hamna hos mig. Längst ner i inlägget hittar ni länkar till produkter vi använt.

Christinas

Jag är en person som gärna skjuter upp saker och ting, ibland är det för att jag inte riktigt vågar. Att försöka att leva i nuet och inte oroa sig för det som varit eller det som kanske kommer att hända är något jag måste lära mig. Det skapar annars bara sömnlöshet och ångest. Mitt ledord för 2024 bli NU. NU som för mig betyder två saker: Gör det nu, sedan har du det gjort. Det är bara nuet som du kan förändra.



Jag färgade i ett akvarellpapper med  Distress Oxid. Stämplade sedan på en text från hÄnglar&Wings ovan på det innan jag satte det på pallepapper för stadgans skull. Efter ett tidigare projekt med apelsinskivor hade jag en massa cirklar över, de passade perfekt i färg. En liten gren och så ordet NU sattes också dit.

Lisas

Embrace - omfamna
Jag har tänkt att stressa lite mindre och mera ta in dagarna som kommer. Jag är en som har 100 järn i elden rätt så ofta, vilket gör att jag bränner mina ljus. Skall lära mig säga nej lite mera.  Ja till det som känns bra, inte bara för att vara snäll eller för att det förväntas av mig. Det skall bli spännande att se hur jag kommer klara av det hela. Leva mera här och nu!



Jag grundade med clear gesso och målade sedan lite slarvigt med rosa akrylfärg. Efter det lade jag på ett lager med cracking primer och när det var torrt lite cracking paste här och där. Ju tjockare desto större sprickor. Satte på lite heavy gel och strödde på lite pärlor här och där. Stänkte och duttade kanterna med metallfärgen. Sedan dit med mitt ord och en dekoration i form av ett sigill av kvist. 

Petras

Nu när året snart är slut reflekterar jag över året som varit, vilka förväntningar jag hade på 2023 och hur det blev. Det är mkt som hänt. Både ledsamt och glatt. En vän som lämnat oss, nära och kära som blivit sjuka. Men också fina saker som att ha flyttat tillsammans med min kärlek och vi har börjat ett liv tillsammans utan helgväskor och åkande fram och tillbaka... Man lever bara en gång och det gäller att ta vara på det. Är så innerligt tacksam över alla de fina människor som finns i mitt liv. På något sätt vill jag uppmärksamma detta. Att inte vara rädd för förändring och inse att förändring kan betyda utveckling. Att vara modig. Mitt ledord blir därför: VÅGA.



Jag har använt Pallepapper som grund. Sedan tog jag vanligt vitt cardstock och gjorde en blå remsa med vatten. Färgade in med Distress oxide samt drog med dynan på pappret för att göra lite vågor. Tog en stencil med stjärnor på och tog fram mina härliga krämiga LunarPaste som blev en fin bakgrund. Bokstäverna till VÅGA är utstansade i Mirror card och jag har använt ett sizzix alfabet.

Den stämplade Texten är från hÄnglar & Wings och den färgade jag in lite med Distress oxide. Den blingiga bården är gjord av dubbelhäftande tejp och metalflakes.

Annikas (alltså mina)

I april i år förlorade jag min man efter mycket kämpande. Så sedan dess har det varit tufft, ja innan dess också, men då var det han OCH jag som kämpade tillsammans. Att vara änka vid 48 års ålder har varit och är svårt för mig att förstå. 2024 ska jag fokusera på mig själv. Vara rädd om mig genom att ta vara på de små glädjeämnen som finns i nuet, hitta rutiner jag mår bra av, göra kloka val för mig själv, ha självmedkänsla, försöka vänja mig vid att jag är själv och må så bra jag kan. 

Mitt ledord för 2024 blir JAG.


Bakgrunden till mina ATC är två mindre prints jag gjorde med alcoinks på en av mina gelliplates. Har du missat det inlägget så hittar du det här. För att få lite mer liv stämplade jag med versafine clair i färgen morning mist som är en fin ljusgrå färg. Knölade ihop lite ostduk och fäste sedan trollsländor på. Trollsländorna är utstansade och undre lagret är i mirror card och det övre i ett cs med metal flakes på. Avslutade med texter utskrivna på min dymo och lite lager på lager av spillbitar av de papper jag använt. 

Hoppas att ni blev inspirerade till att göra både ATC och att kanske välja ett ledord för nästa år.

Må gott och hoppas att ni får en fin uppesittarkväll. 

Vi har använt:

Christina:

Text (hÄnglar&Wings ”Tid”)

Alfabete (CraftEmotions)

Apelsinskivor (Gummiapan D220943)

Blomranka (Gummiapan D230319)

Lisa:

Pentart rosa akrylfärg

Pentart cracking primer

Pentart Cracking paste

Pentart Metallic Acrylic copper

Waxsigill kvist

Wax champagne guld

Petra:

LunarPaste

Sizzix alfabet

Mirror card

Metal flakes

Annika:

Ostduk

Trollslända

Gummiapan stämpel

Mirror card

Metal flakes

Alcoinks från ranger

Gelliplate

Alcohol lift-ink refill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard- Christinas tolkning

 Hej igen. Nu är det åter jag, Christina, som ska få lov att visa något, och idag är det min tolkning av Lisas moodboard som jag vill visa. ...