torsdag 28 december 2023

Vellum....

 .....ger en fin effekt på kort! Passar med alla färger och blir superfint!
 Kanske något ni har i gömmorna? Annars hittar du det HÄR.

Jag har ledigt i några dagar nu så då passar det perfekt att ta sig en stund vid pysselbordet OCH att kolla in vad Malin har att sälja i sin butik. Jag hade visst varit snäll i år så tomten kom med presentkort att använda på Pysseltagen!!! VAD ska jag välja tycker ni? Vad är NI sugna på att köpa nästa gång? Nåväl, bara jag klickar in mig dit så hittar jag massor.....det är jag säker på! Villhöver massor !

Nu när man lämnat allt julrelaterat bakom sig var det kul att ta fram något annat istället. Jag hittade det fina pappret från Maja design och blev inspirerad att göra lila blommor till pappret jag valde.
Här ser ni dagens och troligen årets sista kort:


(Här ser ni att det är kvar lite snö hos mig trots allt. Bor utanför Jönköping och för några dagar sedan hade all snö smält bort för att sedan komma tillbaka igen. Igår småregnade det lite och det var superhalt....Och när jag vaknade i morse hade det kommit snö igen....Ombyte förnöjer...)

Blommorna är gjorda av akvarellpapper och  dessa dies av Elizabeth Craft och jag har färgat in dem med distress oxide ink. Jag har lärt mig göra blommor av proffset Christina och HÄR visar hon steg för steg hur hon gör.
Gå gärna in på etiketter här till höger så ser du fler inlägg med blommor.  


Stansade ut en massa kvistar och blad i både akvarellpapper, vellum och kvistpapper. Det i akvarellpapper har jag färgat in och kvistpappret och vellum lät jag vara i sin original-färg.

Gjorde en ram med kvistpappaer och dies HÄRIFRÅN, närmare bestämt DETTA.

Texten stansade jag ut i mossgummi och sedan silverpapper
som jag limmade ihop för att få lite höjd på texten.
Avslutade med att göra några några droppar med Nuvo drops:


Detta har jag använt:
Maja-papper Tropical Garden. Jag använde detta fast i stl 6x6
Dies till ram
Blommor. HÄR hittar du fler fina och prisvärda blommor.
Akvarellpapper
Liknande Grattis-dies

Det var allt för idag! Önskar Dig en härlig torsdag!
Kramar från Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard- Christinas tolkning

 Hej igen. Nu är det åter jag, Christina, som ska få lov att visa något, och idag är det min tolkning av Lisas moodboard som jag vill visa. ...