torsdag 25 januari 2024

Egengjord Paste.

 Hej alla fina pysslare! 

Hur har ni det? Nu längtar iallafall JAG efter våren. Tänk vad härligt med lite mer sol, bara trottoarer, fågelkvitter och vårblommor i rabatterna. Längtar!!

Under tiden får jag njuta av att sitta vid pysselbordet och i dagens inlägg visar jag hur jag blandat en egen Paste som jag använder med stenciler. 

Började med att färga in pappret med Distress ink-dyna och borste. Fixerade sedan stencilen och tog min Paste över. Här på första kortet använde jag den blå färgen Faded Jeans.

Till pasten har jag använt vit akrylfärg, Distress ink och BIKARBONAT!
Det ger en matt och lite grynig yta:







Lät det torka och sedan dekorerade jag med utstansade blommor från Sizzix som jag stansade ut i Mirror card och vit cardstock. Stämplade texter från hÄnglar & Wings som jag embossade med clear embossing. Grattis-texten är en die från Gummiapan.

Avslutade med lite halvpärlor och prickar med clear dots.




Gjorde även på liknande sätt på detta kort där jag använt samma blomdies, en stencil från gummiapan, stämpel från hÄnglar & wings och distress ink- färgen Frayed Burlap:



Detta har jag använt:

Stenciler från Gummiapan: cirklar, trekanter 
Distress ink faded jeans, Frayed Burlap  
Vit Akrylfärg 
Grattis-die från Gummiapan
Stämplad text från hÄnglar & wings
Embossingpulver. Olika embossingfönar: Embossingfön 1. Embossingfön 2
Halvpärlor
Clear drops
Mirror card i olika färger. Älskar dem!


Önskar Dig en fantastisk torsdag och jag hoppas att du testar att göra egen paste till dina alster!

Kramar i massor till dig från mig !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...