tisdag 30 januari 2024

Färgglada fjärilar

 Hej på er alla.

Det är redan tisdag och dags för mig att inspirera. Denna gång blir det med två färgglada fjärilar på två grattiskort. Fjärilar ger mig hopp om vår och sommar och det längtar jag efter nu. 

Jag blev inspirerad när jag såg Tim Holtz live med det nya släppet av sizzix dies, han hade gjort något liknande och jag kom att tänka på en otroligt färgglad bakgrund jag gjort med mina alcoinks. 

Jag tycker det är väldigt roligt att göra ett gäng bakgrunder när lusten för pyssel finns, men jag inte vet vad jag ska göra. 

Bakgrunden ville jag hålla väldigt enkel för att fjärilarna verkligen skulle poppa. Använde en stencil med text och färgade in med borstar och distress oxide i färgen lost shadow. Fjärilarna är i två lager och det undre stansades ut i alcoinks-bakgrunden och det övre i svart blank mirrorcard.


Jag valde att göra korten i olika storlekar. Perfekt att göra två lika, men olika när jag ändå håller på. Stansade ut en av mina favoriter när det gäller grattis-dies. Ett lager i svart mirrorcard och en ur samma som själva fjärilarna. Monterade dem lite omlott för att få en liten skugga. 



Önskar er fina stunder i er pysselvrå. 
Jag har använt:
Grattis-dies (den jag använt verkar vara slut i lager just nu)
Stencil (liknande den jag använt)
Mirrorcard (svart blank)
Alcoinks i färgerna fiesta, sunshine yellow, mermaid, stream och everglades.
Grafix plastic sheets (används till alcoinks)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...