tisdag 23 januari 2024

Finns det nåt roligare än nyheter?

Hejsan! 

Ojojoj vad jag har mycket nytt som det skapas med nu!
Ni har väl inte missat vad mycket nytt det finns i butiken nu?

 In och kika och shoppa loss så klart!! ;-) 




Jag har skapat ett kort med dies, distressink, distress embossingpulver och crackingpaste. Otroligt skoj att leka med! 



Började med att stansa ut den nya ursnygga fjärilsdiesen som kom från Sizzix. Inkade in med distressfärg. 



Bottenplattan målade jag sedan med Crackning primer, och när den torkat ett tjockare lager av cracking paste. När den spruckit klart gick jag över med lite mera distress. Den yttre delen embossade jag med distress embossingpulver. Det blir otroligt blankt och fint. :) 


Montera ihop och så får du en sån här fin fjäril! 


Sedan gjorde jag en enkel distressruta och stämplade dit den urtjusiga texten från de helt nya stämplarna som kommit in i butiken! :) 



Material

Sizzix Dies
Sizzix Stämplar
Distress ink
Distress embossingpulver
Cracking paste



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...