torsdag 18 januari 2024

Två Valentinekort

 Hej

Nu är det dags för mig, att visa er några söta små kort till "Alla hjärtansdag". Båda är gjorda likadant men med olika färg kombinationer.



Jag har börjat med att med att använda den fina embrossingfoldern från Sizzix. Först fuktade jag pappersarken lite så att pappret inte skulle brytas och gå i sönder.




Sedan tog jag vax och med hjälp av fingrarna strök jag på ett lätt lager. Det är bättre att gå över med ett lager till om man tycker att det blev för mesigt än att kladda på för mycket i början. Visst blev det väl fint. 





Måttet på det embrossade pappret fick bestämma måttet på kortet och då det var 10,7cm brett blev kortbasen 11,5x11,5cm och den röda mirror panelen under 11,2x11,2cm. Från Sizzix kommer även bladkransen som är utskuren i det röda blanka pappret samt det vita blommorna. Ordet  "love" är en die från ByLene och den är utstansad i vit cardstock som sedan är infärgad med Distress Oxide worn lipstick och sedan fått clear embossing pulver på sig. Jag skar även ut två lager med pallepapper med samma die och klistrade på under cardstocken för att få lite distans.




Detta kort är i samma storlek som det förra och jag har använt samma dies som på den förra. Det blev en annan färgställning, brons och brunt istället för rött och rosa. Sedan tog jag och stansade ut kransen två gånger, en gång i brunt cardstock och en gång i bronspapper.


Detta har jag använt:

Brons vax
Jag önskar er många sköna pysseltimmar

Kramisar






 

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...