tisdag 16 januari 2024

Jag fick en utmaning

 Hej på er

Så var det min tur att blogga igen. Jag (och övriga i Pysseltagengänget) fick en utmaning av min inputerskollega Lisa. Roligt att gå utanför min comfortzone och det gav massor med inspiration. Ser även fram emot att få se de andras tolkningar. 

Utmaningen:

  • Mixed media
  • Tema vårvinter
  • Färg turkos

Ska innehålla:

  • Embossingpulver
  • Akrylfärg
  • Pärlor
  • Dies 
För övrigt fanns inga begränsningar, man fick lägga till saker. Så här blev mitt alster. Fortsätt läsa så får du se och läsa hur jag har gjort. Det är väldigt svårt att fånga detaljerna på foto. 


Längst ner i inlägget hittar ni en lista på produkter jag använt.

Jag plockade fram en tunn canvasduk. Klistrade dit cheesecloth och bitar av silkespapper. Grundade med svart akrylfärg. 


Sedan tog jag fram wax i metallic i färgerna silver, brass och turkos. Använde fingrarna för att få dit färgen, tycker att det är lättast för att bara få färg på strukturen. För att få ytterligare lite struktur limmade jag dit microbeads längs kanterna. Avslutade med en omgång till med wax. 


Jag valde att använda ett av mina nya set från Sizzix, Vault Lovebirds. Stansade ut flera grenar som jag monterade till en längre gren. Färgade in den med olika bruna distress oxide och lite wax i färgen brass. 

Fågeln stansade jag ut i ett papper jag färgat in med ink smooshing med tre olika distress oxider. 

Fågeln monterades i flera lager för att få höjd och jag färgade in kanten med wax metallic i färgen brass. Eftersom temat var vårvinter strödde jag på lite riktigt grovt vitt embossingpulver,  så kallat frantage embossing enamel, mest på grenarna, men även lite över hela tavlan så det ser ut som snö.


De tre hjärtanen färgade jag med wax och stämplade sedan en text som embossades med kopparpulver.


Det minsta hjärtat fäste jag på fågeln. 



Texten är utskriven på min dymo. Använder en sirt som är i papper istället för plast som jag gillar till mitt papperspyssel. Alla detaljer är fastsatta med heavy body gel.


Hoppas att ni blev inspirerade och får tid i er pysselvrå snart.
Må gott!

Jag har använt:
Wax - metallics (silver, brass, turkos)
Microbeads
Versafine clair  (morning mist, nocturne)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Annikas tolkning

 Hej på er  Idag är det dags för mig att blogga igen. Denna gång har jag utmanats av min inputers-kollega Lisa att inspireras av denna moodb...