torsdag 22 februari 2024

Dies på olika sätt.

 Hejsan!

Hur har ni det?! Här längtar jag efter våren och blev lite sur över den himla snön som kom igen för  några dar sedan….Dagen innan det var det sol och känslan av vår var stor. 

I september flyttade vi till hus och har därför inte upplevt någon vår här än. Det ska bli så spännande att se vad det är som döljer sig i trädgårdslanden !

För att hjälpa våren på vägen har jag gjort två kort med blommor på. Jag har använt mig av Blom-dies från Sizzix och härliga textstämplar från hÄnglar & Wings:





Jag färgade in bakgrunderna med tre olika oxider på varje kort. 


Stansade ut blommor och sedan limmade jag ihop några blommor så de blev lite tjockare. Tog sedan dessa blommor och lade dem löst på bakgrunden och nu körde jag dem genom stansmaskinen tillsammans med en gummimatta. Det blev fina avtryck som var snygga på både fram och baksidan!


Det som är bra med oxider är att de kan ”plockas upp” från pappret. Jag sprayade lite på pappret och tryckte lite hushållspapper emot för att där vattnet varit just plocka upp färgen, då blev det lite mer liv i pappret. 






Jag ville ha lite färg på blommorna så jag färglade dem med oxider, vatten och pensel. Limmade dit dem på kortet tillsammans med en utstansad text och stämplad text. 

Kortbasen 15x15 cm, är ljusgul och finns till fantastiskt pris hos Malin nu!! Inkl kuvert !

Jag har använt:
Kort och kuvert 
Blommor Dies 
Stämplar
Oxider


NU är väl ändå våren på väg?! Önskar er en fin torsdag. 

Kram Petra 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...