tisdag 20 februari 2024

Happy Easter

 Vårvintern börjar komma fram här norröver och då  får man börja med påskkort. Det är sedan gammalt. Vi hade ett magiskt väder i helgen med sol och bara några minus! Ljuvligt!


Jag har fått hem Mintays serie helt underbara serie Spring is here och jag skyndade mig att sätta ihop några påskkort. Så  otroligt söda Die Cuts! Pappersblocket är perfekt till att göra enklare bakgrunder med. Färgskalorna är i de ljuvaste vårfärger. 


Jag färglägger sällan och aldrig, men med dessa Die cuts som är klara är det ju hur enkelt som helst för sådana som mig att få till några kort utan att halvgrina över färgläggningsprocessen. ;) 


Fram med pappersskärare, distressdyna för att inka kanterna här och där och distanskuddar. Sedan är det bara att montera. Här har jag använt en stencil från Gummiapan och sedan distressdyna för att göra en enkel bakgrund. 



Materiallista




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...