torsdag 15 februari 2024

En pappersserie som ger vårkänslor

 Hej på er


Nu är det dags för mig att rapportera om vädret i södra Sverige igen. Nä det ska jag inte, jag ska visa er några kort som jag har gjort från en pappersserie från ScrapAnd Me, Watercolors. Den är bara så ljuvlig och tar verkligen fram skaparen i en med sina finstämda färger.



En hel bukett med sommarblommor är inte fy skam. Jag har använt mig av två ark, 01/02 samt 03/04 plus  ett klippark till dessa kort




Vi börjar med det minsta som är 10,5x10,5. Här har vi en bild från klipparket som innehåller miniatyrer av blommotiven. Nästan som små tavlor. Det undre pappret är baksidan på 01/02. 



Här fortsätter jag med samma mönsterpapper men nu är det en bit av framsidan som passar utmärkt i slimline format. Jag har börjat att tycka om detta format mer och mer.




Detta kort mäter 12,5x12,5 och här är det mönsterpapper 03/04 som jag har använt.
 Lite grann förskjutit upp i högra hörnet har jag med två dies stansat ut två kvadrater och sedan satt två lager med "pallepapper" på var och en. Sixxiz- blommorna i rosèguld passar bra till.





Så här lade jag ur de kvadratiska diesen på mönsterpappret.




Av samma papper blev det även en slimeline med en mini slimeline i en ram från Gummiapan. Bakgrunden är baksidan på det första mönsterpappert.




Till det sista kortet har jag använt samma mösterpapper som ovan men skuret ut en kvadrat utan några blommor på. Sedan har jag klistrat dit en fjäril och en blomma från Sizzix som är utstansade i ett kladdpapper. När jag färglägger mina blommor, har jag ett kladdpapper under och ibland kan man använda sig av det också. Det var nedkladdat med Distress Ink av olika kulörer.


Detta har jag använt:

Paper pad SkrapAndMe där klipparket ingår



Hoppas att ni får många mysiga pysseltimmar

Kramisar


 




 







  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...