torsdag 29 februari 2024

Kycklingar i blomsterägg

 Hej allihopa.

Idag är det den sista februari och inte vilken dag som helst. Det är skottdagen, och tillåtet för oss tjejer att fria, så ut och jaga med er nu. Jag tror att jag avstår och visar ett påskkort för istället.



Ett lite småroligt kort där jag har tänkt ett varv till när det gäller det självklara och inte använt diesen riktigt så som det kanske var tänkt sig från början. Jag blev faktiskt rätt nöjd med det om jag får säga så.
Kortet mäter 12,5x12,5 och på en grön panel har jag klistrat på ett akvarellpapper. Detta i sin tur har jag med hjälp utav en stencil färgad i med två olika gröna färger, med tanke på att ge en illusion av ett nät. Äggcirkeln kommer från ett set från MarianneDesign som består av fyra storlekar på ägg samt en rosett. 




Jag använde mig av de två minsta och placerade dem så här innan jag stansade ut dem i matt guldpapper. Stansade även ut en omgång i lite tjockare papper och klistrade ihop dem för att få lite mer höjd.



 De roliga fåglarna, som här är tänkt som kycklingar, kommer från Gummiapan. Som ni ser på bilden, har jag stansat ut sex stycken i olika färger. Den mörka av dem, i lite tjockare papper, ska vara bottenbiten där jag efter att ha klipp ut och puzzlat ihop sedan klistrar fast bitarna på. Det var lite pilligt men roligt och tillfredställande när att satt på plats. De andra fågeln gjorde jag på samma vis men i andra färger. Med en svart tuschpenna målade jag dit pupiller på den vita cardstocken.





Blommorna som jag har satt dit ska föreställa narcisser, de samt det gröna kommer från Sizzix. Det bruna riset  kommer från Spellbinders.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...