tisdag 5 mars 2024

Påskkort!

Hej! 

Då var det dags för min bloggdag igen, och denna gång har jag använt massor av Gummiapans produkter. Både dies och stämplar.  

Det börjar ju vara dags att färdigställa lite alster om vi ska hinna få iväg korten. De ju går så rasande fort dagarna. :) Här har jag gjort ett stafflikort, blir rätt så snyggt när man ställer upp kortet. :)







Jag började med att skära ut äggformer, och sedan stämplade jag med gummiapans stämpel för att få lite färg innan jag kladdade på med heavy gesso. 




Denna stencil är urtjusig med många olika slags mönster på samma stencil. Funkar utmärkt med att använda tex bara distresser med om man vill, men nu ville jag få lite struktur. 


Sedan tog jag distress och strök på den torra gesson med lite rosa. Stämplade med de fantastiska stämplarna från Sizzix. Många användbara stämplar på samma ark, och sådant älskar jag! :)


Jag stansade även ut en trollslända, den dien är från Gummiapan och består av tre delar. Tog en kortbas och stämpade lite mera på den och inkade in kanter med Distress. Här tog jag fram stencilen igen och gnussade in med distress för att det skulle hända något med även den delen på kortet. 


Adderade lite blommor och bling och sedan var det klart. :)


Här är ett liknande kort, men mycket mera avskalat. Små toksöta äggdies från Gummiapan samt papper från Mintay. Äggen och trollsländan målade jag med pennor från Spectrum Noir. Pennor som är tre pennor i en och blandar sig superbra, så det finns hopp om att även jag ska kunna få till något målat motiv framöver. ;) 


Materiallista





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...