tisdag 6 februari 2024

Mixed media med dies från Sizzix

 Hej!! 

Det är min bloggtisdag idag och jag tänkte visa en liten tavla som jag färdigställde med hjälp av dies och lite klet och kladd. :) 



I vanlig ordning har jag använt gesso, färger av olika slag, en massa med distresser som jag gnuggat i olika lager. Klistrade fast ostduk med. Ger en snygg stökig yta. 



Sedan stansade jag ut dies från den helt otroligt snygga samlingen dies från Sizzix. Den har en mängd dies i samma förpackning och här har jag stansat ut fågeln, grenar och små hjärtan. Färgat in, lagt på crackingprimer och cracking paste bland annat. Jag klistrar fast allt med heavy body gel. Det blir osynligt och fäster allt, även tyngre saker. 


Lite finlir med mera färg så var den klart!!
Givetvis satte jag dig en kaxig text med... ;-)
Hoppas du investerar i Sizzix dies, de är helt otroligt användbara.!

Produktlista










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...