torsdag 14 mars 2024

Krokus

Hej på er.

Idag ska jag visa ett kort med mycket vårkänsla i sig, för visst är väl krokus en riktig vårbudbärare, och vi längtar väl alla efter vårvärmen




Det ska dit ett namn också, men det väntar jag med. 





Jag använde mig av denna fina die från Spellbinders, som egentligen är en die att göra Stor Vårstjärna , eller som den heter på engelska; Glory of Snow. När jag såg hur diesen såg ut tänkte jag bara på krokus och krokus fick det bli. 




Blomman, som består av två delar, har jag färgat in på detta vis med Distress Ink. Båda sidorna är infärgade på samma sätt. Sedan har jag fuktat dem lite med vatten innan jag med präglings verktyg har format dem. När de hade torkat limmades de ihop två och två och med en syl gjorde jag ett hål i mitten, där jag sedan drog igenom tre par ståndare.




Runt trådarna från pistillerna som hänger ut under blomman klistrade jag fast ett lager av toalettpapper för att få till en stjälk. Jag snurrade och klämde ordentligt så att pappret satt fast och att det blev en fin slät stjälk. Bladen är även de infärgade med Distress Ink i olika gröna nyanser. Jag började med den ljusare och slutade med den mörkaste. Sedan drog jag ett vitt streck längs mitten med en Posca penna innan jag försiktigt vek bladet längsmed. 



Blommorna är sedan fastlimmade i en cirkel som är gjord av två cirkeldies i olika storlekar. För att få till jorden, tog jag en bit ostduk och färgade in i den nya Distress-färgen scorched timber. Perfekt jordfärg.


Detta har jag använt:


 

Nu hoppas jag att ni vågar att blomma ut i vår.


Kramisar  















 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...