tisdag 19 mars 2024

Påskägg med mixed media!


 Hej!! 

Snart påsk och man får börja ladda upp med en massa godis i påskägg! Jag kan ju inte låta bli att kladda ner mitt med mixed media. 



Jag har använt olika stenciler, heavy gesso, pärlor i olika storlekar och akrylfärger. Börja med att grunda med gesso. Det är den som får resten att fästa, då påskägg brukar vara i blankt material.  Sedan på med stenciler och kladda loss! Sätt fast pärlor när du vill ha dom och låt torka. Måla på med akrylfärger och sedan är det faktiskt klart. 



Det är eg bara att lägga på lager efter lager efter eget tycke och smak. Jag har en förkärlek för turkos och rostfärgat. Det blir så rasande vackert  i mina ögon. 



Detta duger fint för mitt påskgodis! 😊 😋

Material

Gesso

Stenciler

Heavy gesso

Akrylfärger

Ur eget förråd: pärlor





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...