torsdag 7 mars 2024

Påsk-kort!

 Tjena!

Visst har ni väl sett alla färgglada påsk-papper som finns i butiken?
Jag har gjort några glada kort med just dessa papper.





Stansade ut Glad påsk i svart mirror card och även cirkeln är utstansad ur Mirror card i färgen gold.
Jag har använt en kortbas som är 15x15 cm. Dessa får man även kuvert till. Perfekt!

Jag tog vit sytråd bakom kortet och limmade fast det såhär:

Tog lite extra bokbinderilim:

Jag har även försökt mig på att göra några andra kort med prisvärda stenciler, dies och snygga bakgrundsstämplar från Gummiapan. Dessa snödroppar och gula blommor tycker jag passar våren och påsken till. Jag har färglagt med pensel och Distress oxider som jag tryckt med en akrylkloss och sedan tagit lite vatten på.

Med alla fina blomdies, stämplar, texter och stenciler från Gummiapan som du hittar på Pysseltagen, är det lätt att få till härliga alster !







Detta har jag använt:

Kortbas och kuvert 15x15. Finns även i DENNA storleken
Årstider 6 och 7 Årstider papper
Glad påsk die 
Stenciler: hjärtan och splash 
Grattis die
Små snödroppar
Påskliljor
Dahlior
Set med krukor
Utriven sida
3 olika Stämplar från Gummiapan  1, 2 och 3
Kvistpapper 
Mirror card
Glossy accents 

Varma VÅR-kramar till er mina fina pysselvänner där ute i cybervärlden!
Avslutar med en bild på mig så ni vet vem som tjattrar på....
Kram Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...