tisdag 26 mars 2024

Påsk och student

Halloj alla pysslare!

Det är redan min tisdag och dags för mig att inspirera igen. Denna gång så blir det ett kort med påsktema och det var en utmaning för mig som inte stansar så mycket vanligtvis. Tror att Malin hade roligt när hon utmanade mig med detta <3. Det kom några fula ord på vägen, men jag känner mig nöjd och glad nu när kortet är gjort.  Dessutom så tänkte jag att det börjar bli dags att fundera över årets studenter och börja skapa kort till en av de största dagarna i någons liv.

Först ut är mitt påskkort. Jag tänker att om jag inte hade äggen på så hade det även passat till kort för att hälsa någon välkommen till världen, på grattiskort till någon litet eller dop/namngivning. Kaninen är riktigt söt.

Allt är färglagt med distess oxider. Kitsch flamingo, picked raspbery, speckled egg, bundled sage och lost shadow har jag använt. Jag insåg att jag inte hade någon passande glad påsk stämpel vilket hade blivit pricken över i.

Som jag skrev tidigare så tycker jag att det är roligt med student. Minns fortfarande hur roligt det var att ta studenten och tycker verkligen att det är värt att fira. Perfekt att ha några kort på lager.


På detta kort har jag använt ett mönstrat papper från Pysseltagens egna serie studenttider som jag ramat in med ett snyggt glitterpapper. Samma glitterpapper har jag även använt till den utstansade texten.  Kortstommen är gjort av ett kvistpapper i A4 som jag skurit av några cm på längden. Jag har stansat ut 2024 i en turkos mirrorcard. Just dessa siffror finns inte i butiken, men många andra fina.

På det sista kortet har jag stämplat en egen bakgrund med studenttexten från Gummiapan. Monterat på först en svart cs och sedan en silverfärgad mirrorcard. Finns i flerpack med 5 olika, men matchande, papper. Utstansade siffror och sedan en studenttext på. Passa på att söka på student i shoppen, eller klicka på den här länken, och kolla in utbudet. Det finns både papper, stämplar och dies till studentkort och annat studentrelaterat.

Hoppas att ni får tid att pyssla loss!

Jag har använt:

Mirrorcard i turkos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...