torsdag 21 mars 2024

Utmaning!

 Hej på er alla fina pysslare!
Hoppas allt är bra med er?

Jag tänkte utmana mig själv och gå utanför min comfort zone. Det här med att färglägga motiv är inte ngt som jag anser mig själv vara bra på. Har svårt att se hur skuggor mm ska se ut. 
Men nu kände jag att det får bära eller brista.
Hur utmanar du dig själv i ditt skapande?

Jag har använt dies från Gummiapan. Kalv, majs och riven sida. Samt stämplar från hÄnglar & wings.


Så här blev det ena kortet:



För att ändå känna mig lite ”trygg” i mitt skapande så gjorde jag en bakgrund som jag gjort innan, och till den behöver man distress dynor, jag tog distress oxide ink. Dessa använde jag till bakgrund och färgläggning av motiv:

Tryck dynan mot ett akrylblock och spraya med lite vatten. Tryck akrylblocket mot ett papper, jag använde slätt akvarellpapper. Låt ligga kvar några sekunder och tag sedan bort akrylblocket.



Torka bort överflödigt vatten:


På mitt första försök tog jag lite för lite vatten, men den kan jag använda ändå. ( kortet med Grattis ). Nu tog jag och sprayade med vatten på akrylblocket en gång till och gjorde ett nytt försök. Jag tog inte mer färg. Då blev det bakgrunden med kalven.
Kalven och majsen är färglagda med distress oxide ink och vatten. Jag trycker dynan på ett underlägg, sprayar med lite vatten och färglägger med en pensel.

Det andra kortet, som man kan sätta ditt namn eller ålder på vid ett senare tillfälle, blev såhär:






Detta har jag använt:

Kalv
Majs 
Grattis flera andra fina finns HÄR
Utriven sida
Distress oxider
Akrylblock
Textstämplar
Kruka och blad

Kortbas med kuvert Fantastiskt FINA! inte ens 1 kr per styck inkl kuvert!! 


Nu hoppas jag att Du kan inspireras att utmana dig själv också och att du får en trevlig pysselstund.
Önskar dig en fin dag.
Kramar Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...