torsdag 4 april 2024

Konfirmation

 Hej på er alla härliga pysslare!

Hur har ni det? Jag har precis njutit av lite ledighet iochmed påsken. Det innebar en stund vid pysselbordet som resulterade i några kort som passar till konfirmation som är i antågande. 

Jag har använt Pysseltagens härliga papper Konfirmation 2 på två av korten. 

Här har jag stansat ut pappret och använt båda sidorna. Jag har använt den HÄR diesen från Gummiapan. Slutligen dekorerade jag med olika infärgade kvistar och blad:



På det här kortet utmanade jag mig rejält genom att göra ett skakkort. Mitt tålamod gällande just dessa kort brukar inte vara så stort. Brukar ni göra skakkort? För att få upp höjden så ”skaket” skulle få plats har jag använt foam sheets som jag klippt i remsor och limmat ihop. För att inte de små skak-sakerna inte ska fastna på kanterna tog jag en antistat-kudde på plasten och sidorna. 





Kolla gärna in detta inlägg på min Youtubekanal också där jag visar hur jag gjort.

Lite steg för steg-bilder:
Tejpa/limma dit acetat/plast:


Tag foamsheet och klipp i smala remsor:

Limma dem på varandra och limma som en ram på plasten:

Tag en antistatkudde så att inte "skaket" fastnar:

Några fler kort som är lika/olika:





Detta har jag använt:
Konfirmation-papper   
Fina konfirmationstämplar hittar du HÄR
Transparenta plaster
Avlång die 
Tre olika konfirmation-die  
Lingonkvistar   
Olika paljetter
Antistatkudde
Lim
Mirror card
Foam sheets


Vad tycker ni om att skapa med?
Vad det än är så hoppas jag att ni får tid till just DET i veckan!
Kramar från Petra 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stencil och stämplar

 Hejsan! Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan.  Jag börjar med att stämpla bakg...