tisdag 30 april 2024

Sista april och våren är här!

 Hejsan! 

Sista april och det ser ut som att hela landet äntligen ska få lite fint väder! Det är vi värda tycker jag. Det har varit den längsta vintern på många år tycker jag. Pust! 

Därför kände jag att det var dags att visa våriga kort som både är roliga att göra och dessutom jättesnabba att tillverka! Ibland behöver vi ju snabba trix för att inte bli sittande i ett gäng timmar. 


Du tar fram cardstock, distressdynor som matchar färgmässigt  och valfri stencil! Jag valde oxider, då de ger en mjuk ton. De finns i en uppsjö av olika färger så det är bara att shoppa loss. :-) 


Färga in pappret lite random och blanda övergångarna lite snyggt. Inte för tätt med färgerna för då blir det lite för smetigt. Lätt att det blir brunt bara. Det vill man kanske inte. ;-)


Stämpla in en passande text när det torkat och montera lite flatbacks i matchande färg. Dessa stämplar återkommer jag till. Jag älskar hur tunt och fint själva trycket blir! Många stämplar på samma ark! 


Montera på en kortbas. Jag passade på att färga in en del av insidan och kuverten med lite av samma färger, då matchar det bra och ser mera arbetat ut. 


Klart! 

Kan det bli enklare? 


Materiallista 

Stencil - Gummiapan

Kortbas och kuvert 50-pack

Distress oxide

Stämpel - Sizzix 

Flatbacks/halvpärlor





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett enkelt shakercard

Hej på er Tiden går fort och vi har passerat mitten på maj, Solen skiner, fåglarna kvittrar och naturen är fantastiskt grön. Jag tycker myck...