torsdag 2 maj 2024

Stencil och stämplar

 Hejsan!

Idag visar jag er två kort för jag använt stämplar, stenciler och dies från bland annat Gummiapan. 




Jag börjar med att stämpla bakgrunder med två olika stämplar. 

På det förta kortet ritar jag en cirkel som är lite mindre än det som ska fästas där. På så sätt vet jag vad som inte kommer att synas och vart jag ska stämpla:



Tar sedan stencilen och Lunarpaste. På det ena kortet tar jag på med en palettkniv och på det andra med en liten svamp. LunarPaste är en krämig färgad pasta som ger en fin effekt.
Det finns nya coola neonfärger i butiken nu.
För att matcha kortet så tog jag även LunarPaste på den utstansade Grattis-texten:




Jag har stansat ut den fina stora siffran från Crealis i mirror card och stansar även ut en av de två bakgrunderna som är med i svart cardstock. 

Använder de fina Nalle Puh -papperna som ger en fin helhet till stencilen med bivaxkakorna  

Korten är olika stora. Det med siffran är 15x15 cm och det andra är 10,5 cm x 10,5 cm.

Några närbilder:







Jag har använt:

Sifferdies 1 och 2
Nalle Puh-serien
Kortbas
Stencil
Stämplar från Gummiapan. Liten och stor
Grattis-die från Gummiapan som är slut för tillfället men kommer IGEN! Värd att vänta på!
Mirror card
Lunar Paste 
Palettknivar i metall och i plast

Hoppas ni får en fin dag och att ni hinner med några stunder vid pysselbordet.
Massor av vår-Kramar från mig till Dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Moodboard - Petras tolkning

Hejsan alla fina pysslare! Idag är det min tur att visa vad jag har pysslat med med den fina moodboarden som inspiration. Jag fastnade för d...