torsdag 30 maj 2024

Bra att ha-kort

 Hej alla härliga pysslare! 

Hur har ni det? Hoppas det är bra med er och att ni hinner med lite pyssel. Det är bra för själen har jag hört. Sen att botanisera bland alla fina saker från Pysseltagen, det gör iallafall MIG på bra humör!

Den här gången gick jag loss bland de fina mönsterpapprerna från Pysseltagens kollektion och det resulterade i några BRA-ATT-HA-KORT. Har ni något lager av sådana hemma?  Jag tänker att en text eller siffra lätt kan sättas dit på framsidan när jag vet mer om vem som ska få kortet. 

Jag utgick från en Kortbas som 6x6” .

Den svarta basen är 5 1/2” och Mönsterpapperna är rutor som är 2 1/2 x2 1/2”. Här blandade jag olika papper som jag tyckte passade ihop. Visst blev de somriga?! Har använt både bak och framsidan av papprerna. 










Stansade ut några olika blad i vitt och i vellum och knöt ett litet snöre runt dem. Tyckte de livade upp kortet lite. 

Jag använt:
Mönsterpapper svartvitt glada jordgubbar/cupcakes tårtbitar jordgubbar rosarandigt/gulprickigt 
Dies olika GRATTIS från Gummiapan 
Vellum

Ett bonuskort är detta studentkort jag gjort:



På studentkortet:
Studentpapper
Stora bokstäver från Sizzix
Grattis -die
Olika glittriga och silvriga papper 

Nu önskar jag just Dig en fin dag !

Kramar Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Färgglada Grattis-kort

 …. Med Pysseltagens färgglada papper! Hejsan! Hoppas att allt är bra med dig? I dagens inlägg vill jag erbjuda er lite färg och förhoppning...