tisdag 28 maj 2024

Distress oxide och blankt fotopapper!

 Hej! 

Tisdag igen och idag är det min tur att blogga. 


Idag valde jag att leka med blankt fotopapper (eller Alkohol inc papper), distress oxide och poscapennor.  Du behöver våtservetter med. 


Jag börjar med att kladda lite oxide distressfärger på min glasskiva. Sedan sprayar jag med lite vatten så färgen börjar oxidera. Pressa pappret lite slumpmässigt mot färgen. 

Torka mellan lagren (det går jättefort) och pressa vidare. Det blir otroligt fina färgskiftningar, men som sagt  det måste torka.  Annars blir det en brun röra av alltihopa  


När du är nöjd torkar du pappret ordentligt. Sedan kommer det roliga! Torka av det med en våtservett så blir färgerna mycket krispigare! Bort med allt det matta så har du en permanent färg och ett blankt kort! 😊


Sedan stämplade jag en text och stänkte med poscapennor  och ritade en liten ram med och monterade på kortbas.  Sedan är det klart! 😊


Det blev ett gäng olika kort! 






Material: 

Yupopapper

Distress Oxide

Poscapennor

Kortbas







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Färgglada Grattis-kort

 …. Med Pysseltagens färgglada papper! Hejsan! Hoppas att allt är bra med dig? I dagens inlägg vill jag erbjuda er lite färg och förhoppning...