tisdag 18 juni 2024

ATC

Hej allihop

Så var det tisdag och dags för mig, Annika, att försöka inspirera igen. Denna gång är temat ATC som står för Artist Trading Cards. Dessa kort görs för att bytas med andra. De är 2,5x3,5 tum och är därmed lika stora som ex hockeybilder eller pokemonkort. Jag samlar mina i en pärm i samlarfickor och bläddrar då och då igenom den för att finna inspiration.

Jag har gjort två färdiga serier, brukar göra minst 4 av varje då jag behåller en av varje av mina egna och byter bort övriga.

Den första serien heter Fly. Här har jag använt en stencil och trollslände-dies från Gummiapan och de ljuvliga textremsorna i svart från Aall & create.


Den andra heter Life lessons. Här har jag gjort bakgrunden med ink smooshing. Väldigt små droppar och väldigt många doppningar ger denna splotchiga effekt. Sedan stansade jag ut filmstripen och kompletterade med textremsor i vitt från Aall & create. Har inte bestämt mig för ifall det ska ritas en tunn svart linje runt varje del av textremsorna än, beslutstångest!


Den tredje är bara påbörjad än så länge. Jag har använt stämplarna i det ena ATC-setet för att göra bakgrunden. Stämplat med olika versafine clair dynor på kvistpapper.

Jag har tre set med dies för ATC. Så fina och användbara. Till det ena setet följer även några stämplar med. Bland annat en att stämpla på baksidan av dina ATC. Länkar till dem, och allt annat jag använt, hittar du längst ner i inlägget som vanligt.


Så här ser baksidan ut. Har även skrivit vem som gjort kortet, vad jag serien för namn, mitt instagramkonto, datum och numrerat kortet.

Hoppas att jag kunnat inspirera. Hör gärna av dig om du undrar över något eller blir intresserad av ett byte. Må gott!

Jag har använt:

(ATC dies frimärkeskant - inte använda denna gång)
Versafine clair -färgerna Nocturne, Morning mist, Monarch, Warm breeze och charming pink
Textremsor i svart från Aall & create
Textremsor i vitt från Aall & create
Enamel dots - koppar
Tunn svart penna - att skriva med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Två julkulor

 Hej Idag har det åter blivit torsdag och jag Christina ska visa några julkort som jag har gjort. Jag hittade två fina dies från Studio Ligh...